agencja SEO, pozycjonowanie Kraków, optymalizacja stron

Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Przedsiębiorstwa lub administratorzy stron internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie starań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie śledząc każdego dnia doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla doświadczonego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kampanii Google Ads, copywritingu, programowania oraz grafiki służące rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Cechy rzetelnej firmy SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Czym kierować się w trakcie poszukiwań podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy postawić na markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a także tych marketingowych i kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO nierzadko obecny jest dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba przeczytać studia takich przypadków, by sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia oraz jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Dobra agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o planach zadań na zbliżające się miesiące, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Kolejna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik dobrej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta produktach czy usługach, które chce wypromować.

Co o agencji SEO świadczy system rozliczenia jaki oferuje?

Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To nadal stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt łamiąc reguły ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy konieczne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie mniejsze.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]