Główne zagadnienia pozycjonowania

Główne zagadnienia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron - usługa dostosowana do Twoich potrzeb.

Znamy trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Dziecka lub Światowe Dni Młodzieży. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Następny typ pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, iż rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna,
– telefon LG G7 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– państwo (przykładowo “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Sadyba”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie może rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]