Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Korzystna oferta PBN znajduje się tu.

By konsument spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i przydatne dla klienta informacje. Ale nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network – łatwe zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane i nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam treści. PBNy są przeważnie używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie należy poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci blogów znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, adres stacjonarny i nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są pomocne, godne przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych zwłaszcza z inwestycjami, prawem, bieżącymi informacjami i medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO